banner102

                            (Besmele hamdele ve salveleden sonra) 

Allah (c.c)tüm müminlere beşŸerin efendisi Muhammed Mustafa (sallallahu aleyhi vesellem) hürmetine şŸeriat caddesi üzerine istikamet nasip etsin. 

Allah ile kul arasına girilmez sözü kafası karışŸık bazı kimseler tarafından zaman zaman gündeme taşŸınarak müslümanlar arasında tartışŸmalara sebep olmaktadır.

Bu meseleyi bilen ya da bilmeyen herkes kendince yorumlarda bulunarak bazen tehlikeli sulara yelken açmaktadırlar. öyle ki; vesileyi kabül edenleri şŸirk koşŸmakla itham edenler de bulunmaktadır.

HÜ¢lbuki vesileyi kabul eden her müslüman kÜ¢beye dönerek namaz kılarken “ancak sana ibadet ederiz ve ancak senden yardım isteriz”(Fatiha/  3  ) ayetini de her namazda okumaktadır.

şžimdi namaz kılan kimse için kÜ¢beye ibadet etmişŸtir! Denilebilirmi? Elbette ki hayır

Çünkü Allah (c.c) KÜ¢be ye dönerek kılmamızı istiyor.

-Ey inananlar, Allah'tan korkun, O'na yaklaşŸmaya yol arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki, kurtuluşŸa eresiniz.(maide/35) 

 

Bu ayeti celilede rabbimiz bizden kendisine yaklaşŸmamız için vesile aramamızı istemektedir.

 

-Ey iman edenler! Allah'dan korkun ve sadıklarla beraber olun.(tevbe/119)

 

Burada da bizden sadık(samimi) kullar ile beraber olmamızı istemektedir.

 

şžunu akıl sahibi her müslüman kabul etmektedir ki; Allah(c.c)ın dostluğŸunu kazanmışŸ kulları vardır. Bunlar enbiyalar, evliyalar, sıddıklar, şŸehid ler ve salih kullar olarak bilinmektedir.  

 

Peki, biz Allah (c.c) yaklaşŸmak ondan yardım istemek için bu dostlarını vesile edine bilir miyiz?

İsterseniz bunu hadisi şŸerifler ışŸığŸında hep beraber öğŸrenelim. 

-İlk insan ve ilk peygamber ܂dem(a.s)ne zamanki imtihana tabi tutuldu, iblis’in vesvesesine aldanarak yasak ağŸaçtan yedi ve neticesinde cennetten çıkarıldı. Sonra hatasını itiraf etti ve dedi: Ey Rabbim! Muhammed( sallallahu aleyhi ve sellem) hakkı ile (onun hürmetine), senden, beni affetmeni istiyorum. Allah(c.c.) da şŸöyle buyurdu:  ya ܂dem ben onu yaratmadım sen onu nasıl bildin? Ya rabbi ne zamanki sen beni yarattın ve bana ruhunu üfledin ozaman başŸımı kaldırdım ve arşŸın direkleri üzerinde, lailahe illellah muhammedurresulullah yazısını gördüm, anladım ki sen isminin yanına ancak sana mahlÜ»kattan en sevimli olanın ismini izafe edersin.

Allah (c.c) buyurdu: doğŸru dedin ya ܂dem o bana mahlÜ»katın en sevimlisidir. Seni mağŸfiret ettim. şžayet Muhammed olmasaydı elbette seni yaratmazdım. Buyurdu.(Beyhaki –delail.7/131)

Bir peygamber kendi ile Allah (c.c) arasına daha yaratılmamışŸ olan başŸka bir peygamberi vesile koyuyor ve onun hürmetine affını talep edince kabul ediliyor. şžayet peygamber buna(başŸkasını vesile etmeye) ihtiyaç duyuyorsa ( caiz olmazsa kesinlikle yapmaz)bize ne oluyor da vesile kabul etmiyoruz. 

-İsrail oğŸulları düşŸmanlarıyla Harb ederlerken Tabutu(sandık) beraberlerinde taşŸıyorlar, onun bereketiyle Allah celle celÜ¢lühÜ»'dan yardım görüyorlardı, içinde, altından, büyük bir tas vardı ki, onda NebÜ®ler   aleyhimüsselÜ¢m'in göğŸüsleri yıkanırdı.(İbn-i KesÜ®r, TefsÜ®r -Mektebetü DÜ¢ri’t-TürÜ¢s: 1/301, el-Bidaye: 2/8). 
  -İmam-i nesefi (r.a) tabutun içinde Musa (a.s) nın Ü¢sası, nalin-i,Harun (a.s)nun sarığŸı ve Tevrat bulunmaktaydı diyor.

- ResÜ»lüllah (sallallÜ¢hu aleyhi ve sellem) Müslümanların yoksulları ile (Allah celle celÜ¢lühÜ»’dan) fetih ve yardım isterdi. (İbnü EbÜ® şžeybe, TaberÜ¢nÜ®, el-KebÜ®r)

-Medineliler şŸiddetli bir kıtlık geçirdiler. Bundan Hz. AişŸe(radıyallÜ¢hu anhÜ¢)   ye şŸikÜ¢yet ettiler.   O da şŸöyle buyurdu: NebÜ® sallallÜ¢hu aleyhi ve sellem’in kabrine bakın. Ondan gökyüzüne bakan bir delik açın. O delikle gökyüzü arasında tavan gibi bir şŸey bulunmasın. Medineliler bunu yaptılar. DerhÜ¢l bize öyle bir yağŸmur yağŸdı ki (onunla) otlar bitti develer semirdi ve yağŸlandı.( DÜ¢rimÜ® –H:92)

-İmam-i şževkÜ¢nÜ® şŸöyle diyor: İlim ve fazÜ®let sÜ¢hibi kimselerle Allah celle celÜ¢lühÜ»’ya tevessül etmek, gerçekte onların sÜ¢lih amelleriyle ve üstün meziyetleriyle bir tevessül edişŸtir. ZÜ®rÜ¢ bir kimse ancak amelleriyle fazÜ®letli olur. KişŸi, Ey Allah’ım! Falanca Ü¢limle sana tevessül ediyorum, dediğŸinde bu (tevessül edişŸ) o Ü¢limde bulunan ilim (ve amel) gözetilerek yapılmışŸtır… 

şžimdi yukarda zikredilen haberlerde açıkça görülmektedir ki; peygamberler( a.s.) Allah (c.c)ın en büyük dostları olmalarına rağŸmen Rabbimizden bir şŸey isterken, başŸkalarını vesile ediyorlar.

Bir müslüman evliyalar dan  birisine  ey Rabbimin sadık kulu bana yardim et beni rabbime yaklaşŸtır DediğŸinde  şŸunu demişŸ oluyor. Sen onun dostluğŸunu kazanmışŸsın seven sevdiğŸinin isteklerini kabül eder. Benim içinde iste ki ona yakınlaşŸayım.

 Burada asıl istenilen Allah (c.c) olduğŸundan hiçbir surette şŸirk mevzuu bahis olamaz. 

 EğŸer var diyorsanız ozaman hastalandığŸınızda doktora gidip tedavi olmayacaksınız ve araya kimseyi koymadan şŸifayı Allah (c.c) tan yattığŸınız yerde bekleyeceksiniz. 

EğŸer manevi işŸler başŸka maddi işŸler başŸka derseniz!

O zaman insan Ruh ve bedenden meydana geldiğŸine göre, beden tedavisi için doktorlarına gitmek ne kadar gerekliyse, hasta ruhlarımızın tedavisi içinde doktorları olan Salih kullara gitmek ve onlardan yardım istemek   de en az o kadar gereklidir ve lazımdır. Bunda ilmen ve de aklen hiçbir mahzur yoktur.

Selam hidayete tabi olanların üzerine olsun.

Esselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekÜ¢tuh.

Not: Bu makalenin hazırlanmasında Hüseyin avni hocanın(ğŸureba dergisinde) vesile ve tevessül adlı makalesinden istifade edilmişŸtir. 

 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Abdullah Fani 2012-01-18 18:50:15

-Ey inananlar, Allah'tan korkun, O'na yaklaşmaya yol arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki, kurtuluşa eresiniz.(maide/35) ayet-i celilesindeki O'na yaklaşmaya yol aramak, araya aracılar koymak anlamına asla gelmez. O'na yaklaşmaya yol aramak, olsa olsa ibadet etmek, taat etmek olur.... Kafamıza göre işimize geldiğŸi gibi yorumlarda bulunmak asıl tehlikeli olan iştir. Fatiha suresini okuyan insan sadece Rabbine yönelir aracılara değŸil, mümin hasta adam mıdır da onu doktor hasta ilişkisi ile değŸerlendiriyorsunuz? Örnekler malesef çok alışık olduğŸumuz kelime oyunlarına benzemekte... Ne olur gelin hep beraber Allah'ın dinine sarılalım, aracılarla değŸil ama...

Avatar
Salih Kul 2012-01-22 14:31:50

Abdullah bey siz yazarı kendi kafasına göre yorum yapmakla eleştiriyorsunuz.halbuki yazar delillerini sıralamış sonrada iyice anlaşılsın diye örnek vermiştir.dini en iyi anlayan ve yaşayan peygamberler olduğŸuna göre onların yaptıklarından delil getirmekte en doğŸru olandır bence.

Avatar
ŞAHSUVAR BAKIRCIOğLU 2012-01-25 21:50:54

YAU KÜLJÜK BİR HASTA OLDUğžMUZ ZAMAN HEMEN DOKTORA GİDİYORUZ YANİ ALLAH İLE ARAMIZA ADAM KOYUYORUZ DA MANEVİ HASTALIKTA NEDEN DİREK ALLAH İLE BAğžLANTI KURMAYA LJALIŞIYORUZ...
gitti ölümlü yalan , geldi ölümlü gerçek. siz hayat süren leşler , sizi kim diriltecek .... N.F.K

banner90