(Besmele hamdele ve salveleden sonra)
"Ey gençler topluluğu! Gücü yeteniniz, evlensin. Çünkü bu, gözü haramdan daha iyi korur, edep yerini de. Gücü yetmeyen ise, oruç tutmalıdır. Çünkü orucun, şehveti kırma özelliği vardır."(BuhÜ¢rÜ®)
Bu hususta müslüman fertler olarak efendimiz (sallallahu aleyhi vesellem)in tavsiyelerine uygun hareket etmek elbette aile müessesesi için en önemli unsur olacaktır. KÜ¢inatın efendisi bir hadis-i şeriflerinde buyuruyor
“Ahlakını ve dinini beğendiğiniz biri (kızınızı istemek için) size geldiği zaman onu(kızınızla)evlendirin. Eğer bunu yapmazsanız yeryüzünde fitne ve büyük fesat çikar.”
Burada orta yolu tutmak erkek tarafını ezmemek ileriki zamanlarda kız tarafının lehinde olacaktır. Eğer düğünde erkek, gücünün üstünde harcama yapıp borçlanacak olursa, düğün sonrası çileyi beraberce çekecekleri unutulmamalıdır.
Düğünde eğlence ye gelince bu hususta Peygamber efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem)“Evliliğin alÜ¢meti nikÜ¢hın Ü®lÜ¢n edilmesidir.” buyurmuştur (Nesܢܮ, NikÜ¢h, 72)
Düğünde harama girmeksizin meşrÜ» çerçevede eğlenmeye imkÜ¢n verilir. ResÜ»lullah (sallallahu aleyhi ve sellem) “Gayr-i meşrÜ» birleşme ile meşrÜ» evliliği birbirinden ayıran şey, def çalmak ve ilÜ¢n etmektir” buyurmuştur.(TirmizÜ®, NikÜ¢h,6/İbn-i MÜ¢ce, NikÜ¢h, 1896) Diğer taraftan düğünde Kur’ani kerim okunması merasimin İslam kaidelerine uygun icra edilmesi anlamına gelmez. Çünkü kuran okuyarak değil kur’an a uyarak müslüman ca bir düğün yapılabilir.
Rubey binti Muavviz Radiyallahu anhÜ¢ anlatmıştır: Ben gelin olduğumun kuşluk vaktinde ResÜ»lullah(sallallahu aleyhi ve sellem) evlenme merasimime geldi. O sırada küçük kızlarımız deflerini çalmakta ve Bedir günü şehit düşen atalarının kahramanlıklarını nağme ile dile getirmekte idiler. Nihayet içlerinden biri: “Aramızda yarını bilen bir Peygamber vardır” dedi. Bunun üzerine ResÜ»lullah(sallallahu aleyhi ve sellem )“Bu sözü bırak da, bundan önce söylediklerini söylemeye devam et” buyurdu.(TirmizÜ®, NikÜ¢h, 1096)
Burada dikkat edilmesi gereken husus, kadınlar kendi aralarında içerisinde harama sevk bulunmayan birtakım mÜ¢ni ve şiirleri erkeklerin duymayacağı şekilde söylemeleridir. Asla erkek kadın bir arada bu türden şeyler yapmaları dahi caiz olmaz.
ResÜ»lullah(sallallahu aleyhi vesellem ), Abdurrahman bin Avf radiyallahü anh’ın üzerinde zÜ¢ferÜ¢n kokusu (düğünde sürülen koku) görünce sordu:
“Bu ne hal?”
Abdurrahman bin Avf radiyallahü anh: “Bir kadınla bir miktar altın mehir karşılığında evlendim” dedi. ResÜ»l-i Ekrem (sallallahu aleyhi vesellem)
“ALLAH mübÜ¢rek eylesin. Fakat bir koyunla da olsa düğün ziyÜ¢feti ver” buyurdu.( Nesܢܮ, NikÜ¢h, 74, 75; Müslim, NikÜ¢h, 79, 80; TirmizÜ®, NikÜ¢h, 10;)
Enes bin MÜ¢lik radiyallahü anh anlatmıştır: ResÜ»lullah (sallallahu aleyhi vesellem)’ın bir düğününde annem yemek hazırlamış, göndermişti. ResÜ»lullah (sallallahu aleyhi vesellem) bana“Onu koy. Git filanı, filanı, filanı ve karşılaştığın herkesi çağır” buyurdu ve bir çok adamın ismini söyledi. Gittim, ResÜ»lullah (sallallahu aleyhi vesellem)in adlarını söylediği kimseleri ve rastladığım herkesi çağırdım. Üç yüz kadar kişi geldiler.
“Onar onar halka yapsınlar ve herkes yesin.” buyurdu. İlk gurup doyuncaya kadar yedi, kalktı. Sonra diğer gurup doyuncaya kadar yedi, sonra diğer gurup yedi. Herkes yedikten sonra ResÜ»lullah (sallallahu aleyhi vesellem)
“YÜ¢ Enes! Sofrayı kaldır!” buyurdu.
Ben de sofrayı kaldırdım. Fakat yemeği ilk koyduğumda mı daha fazlaydı, yoksa kaldırdığımda mı fazlaydı; bilemedim.”(Nesܢܮ, NikÜ¢h, 84; Müslim, NikÜ¢h 94; BuhÜ¢rÜ®,4/234)
"En kötü yemek, zenginlerin çağırılıp, fakirlerin çağırılmadığı düğün yemeğidir. Kim davete gelmezse, Allah ve ResÜ»lüne Ü¢si olur." (BuhÜ¢rÜ®-nikah)
Selam hidayete tabi olanların üzerine olsun.
Esselamu aleyküm ve rahmetullahi veberekatuh.
hocam berhaba evlilikte evlenen erkek 40gün gerdek gecesine girmemeli diye duydum çünki haram varsa vucutta 40 gününcügün haram çıkıyor ozaman birleşme olabilirmiş ve hayırlı çocuk olurmuş doğrumu